L' Associació per a
la Criança i l’Educació LA KARANTOINA és una entitat educativa, sense ànim de
lucre, que té
com a finalitat el recuperar valors com la independència, l’autonomia,
l’autogestió i la llibertat; respectant els ritmes biològics i les necessitats
dels infants. De la mateixa manera, pretén oferir espais a les famílies, per
compartir i intercanviar aprenentatges.
PILARS IDEOLÒGICS
Pedagogia activa
ñ Partir
d’una pedagogia centrada en l’infant, basada en les necessitats i interessos
individuals, a través de l’aprenentatge vivencial i crític; i que abasti totes les
àrees de la seva vida.
ñ Acompanyar en el procés d’aprenentatge i oferir medis per
estimular l’interès pel seu desenvolupament personal, aprofitant tot l’espai
educatiu i l’entorn que li envolta.
ñ Educar
persones preparades per la vida; amb actituds democràtiques, esperit crític i
participació comunitària.
ñ Avaluar
globalment, amb normes i límits consensuats entre totes les persones que
participen en el procés.
No directivitat
ñ Respectar
els processos vitals i el desenvolupament individual de l’infant.
ñ Promoure
l’activitat espontània i l’experimentació no dirigida.
ñ Fomentar
l’autoregulació de la conducta i la resolució de conflictes.
ñ Garantir
ambients preparats i segurs.
ñ Acordar
uns límits útils i lògics.
ñ Acompanyar
sense guiar, de forma empàtica, autèntica, coherent i incondicional; amb aprecio
i confiança.
Comunicació col·laborativa
ñ Escoltar
activament.
ñ Comunicar-se
d’una manera empàtica, assertiva i amb respecte.
ñ Observar
sense judicis.
ñ Identificar
i expressar sentiments i necessitats honestament.
ñ Assumir
responsabilitat sobre els propis sentiments.
ñ Formular
peticions conscients i respectuoses, mitjançant el diàleg constructiu.
Sostenibilitat i Ecologia
ñ Preservar
el medi ambient.
ñ Proveir
el millor per a les persones i el medi ambient, ara i en el futur.
ñ Gestionar
de manera eficient els recursos i materials.
ñ Reduir
els residus, mitjançant la reutilització i el reciclatge.
ñ Mantenir
hàbits de consum ecològic: alimentació, materials, energies, ...