TOT SUMA : Espai Microscopic




Els infants van demanar d'afegir una recompensa més: una carta o dibuix fet per ells, d'agraïment a totes aquelles sumadores que aportin a partir de 25 euros. En aquest grup hi ha infants d'entre 6 a 12 anys, i cadascú farà l'agraïment amb el seu estil, de manera que el que quedarà és ben bé una sorpresa. Així doncs, a la carta escrita pels adults hi afegirem l'agraïment dels infants.

Ara ja hi som tots representats!

Gràcies a tots i totes pel suport que ens esteu donant!!!!



Posted on |

Ser infant amb moviment lliure: el pensament pedagògic d’ Emmi Pikler
Ahir per la tarda i de la mà de La Karantoina (Associació per a la criança i l’educació), a la biblioteca va venir Rosa Paixà, a parlar-nos de Psicomotricitat i autonomia: la visió d’Emmi Pikler.

https://bibliofalset.files.wordpress.com/2014/11/pilkerpresent1.jpg

Rosa Paixà és especialista en Educació i teràpia psicomotriu. A la xerrada ens va explicar el pensament pedagògic d’aquesta pediatra hongaresa i el seu mètode d’educació en el moviment lliure.
Emmi Pikler (1902-1984) va ser una pediatra de Budapest que va dedicar la seva vida professional a la investigació del desenvolupament psicomotriu.

loczys7
Segons Emmi Pikler el desenvolupament motriu sorgeix de manera espontània i els ensenyaments dels grans poden no ser el millor per als nadons. L’ajut als nens quan ells no estan preparats per realitzar certs moviments per si mateixos és perjudicial.

En el seu llibre Moure en llibertat la pediatra observa diversos inconvenients
d’aquest ajuda modificadora de l’adult:

En primer lloc, en posar el nadó en una posició que no podria adoptar per si mateix l’ obliguem a estar immòbil: no pot sortir d’aquesta posició. En segon lloc, les posicions en les que el posem no són normals per a ell o ella i, com a conseqüència, la postura dels seus músculs serà forçada, amb tensió. Finalment, el nadó que hem posat en una posició a la qual no pot arribar per ell mateix, només queda condemnat a dependre de l’adult per canviar de postura. Estarem fomentant la seva dependència de l’adult i frenant el seu desenvolupament autònom. A més, amb intervenció de l’adult, el nen perd etapes intermitges al seu desenvolupament motriu, com el reptar o el gatejar, etapes que són necessàries abans d’adoptar postures noves i de conquerir destreses més avançades.

L’Institut Lóczy és avui conegut en tot el món com a l’ Institut Pikler, és centre de formació i recerca en aquest sector. El secret del centre és la metodologia utilitzada, basada en el respecte a l’infant, i en un concepte d’infància competent, capaç de créixer i desenvolupar-se amb plenitud. Emmi Pikler confiava en el desenvolupament autònom del nadó, entenent per autonomia, la capacitat de l’ésser humà per buscar recursos i estratègies que l’ajudin a superar els obstacles.

“Lóczy , una casa per créixer” (Loczy , uneix maison pour Grandir) és una pel·lícula del cineasta francès Bernard Martino basada en l’Institut Lóczy i Emmi Pikler, produïda per l’Associació Pikler Loczy de França l’any 2000.

Us en deixem l’enllaç:  http://www.youtube.com/watch?v=3eMnOsoK2Ws



 Posted on |

Des de l’Associació per a la Criança i Educació “La Karantoina ens plau convidar-vos a les properes PRIMERES JORNADES DE PEDAGOGIA MONTESSORI, que es realitzaran a les Antigues Escoles de Pradell en tres caps de setmana: el del 25 i 26 d’octubre i els del 8 i 9, i 15 i 16 de novembre d’aquest 2014.
La formació anirà a càrrec del Centre Internacional de Formació Montessori “Montessori Figueres, amb formadors i formadores Montessori amb més de 20 anys d’experiència. La consecució de les jornades inclou (prèvia entrega d’un treball escrit)  un títol avalat pel departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Els eixos temàtics són 3: 

-El primer cap de setmana (25-26 Octubre), disenys d’ambients preparats per a l’aprenentage. 
-El segon cap de setmana (8-9 Novembre), transició d’infantil a primària en àrees de llenguatge; 
-El tercer cap de setmana (15-16 Novembre), transició d’infantil a primària en àrees de matemàtiques.

Ens sentim molt afortunats de poder acollir aquestes jornades, les primeres d’aquesta pedagogia realitzades a la província. 

Us animem a participar-hi!

Si en voleu saber més, podeu descarregar-vos el dossier, 
contactar amb nosaltres lakarantoina@tinet.org o parlar directament amb
Montessori Figueressecretaria@montessori-figueres.com